Proud to be Senior

Kifid stuurt klachten door

maart 14th, 2017

Het Klachten Instituut Financiële Dienstverlening gaat klachten van consumenten die ze eigenlijk nog niet mag behandelen doorsturen naar de betreffende financiële dienstverlener.

Voordat het Klachten Instituut Financiële Dienstverlening (Kifid) een klacht aanpakt moet deze eerst door de klachtenprocedure van de oorspronkelijke financiële dienstverlener zijn behandeld. Van de zaken die het Kifid nu ontvangt moet ze ongeveer een kwart afwijzen, omdat ze die eerste stap nog niet gezet hebben. Het Kifid gaat nu deze ongeveer 6000 zaken direct doorsturen naar de oorspronkelijke financiële dienstverlener.
Door de nieuwe aanpak zorgt het Kifid ervoor dat de consument snel bij het juiste loket terecht komen en niet meer van het kastje naar de muur worden gestuurd. Althans, zo kunnen consumenten zich volgens de nieuwe voorzitter van deze geschillencommissie Eveline Ruinaard soms voelen.

Nico van Scheijndel

14 maart 2017

Comments are closed.

twitter.com/@proudtobesenior

proudtobesenior

Neem contact met ons op

Neem contact op

Copyright © Proud to be Senior. All rights reserved.