Proud to be Senior

Het Kifid gaat het burgers makkelijker maken om te klagen over een bank of verzekeraar.

Volgens het jaarverslag van het Klachteninstituut voor financiƫle dienstverlening (Kifid) is het aantal klachten in 2015 opnieuw afgenomen. Dat is voor het tweede jaar op rij. Wel is er een opmerkelijke toename van het aantal klachten te zien vanaf juli vorig jaar. Vanaf die maand was het namelijk mogelijk om online te klagen over een bank of verzekeraar. De conclusie van het Kifid is, dat door de laagdrempeligheid de burger het Kifid beter weet te vinden.
Toch blijven burgers de klachtenprocedure bij het Kifid ingewikkeld en taai vinden. Het klachteninstituut herkent zich in die kritiek en heeft aangegeven consumenten gedurende de gehele procedure actief te begeleiden.
Het Kifid wil volgens directeur Bas de Groot meer compassie tonen met mensen met klachten over financiƫle dienstverlening. Wel blijft het Kifid volgens De Groot waken voor haar onafhankelijkheid en onpartijdigheid, want het Kifid is volgens hem geen belangenvertegenwoordiger.

Nico van Scheijndel

7 juni 2016

Comments are closed.

twitter.com/@proudtobesenior

proudtobesenior

Neem contact met ons op

Neem contact op

Copyright © Proud to be Senior. All rights reserved.