Proud to be Senior

Volgens onderzoek van de Autoriteit Consument & Markt blijkt dat 60 procent van de consumenten niets begrijpt van zijn energierekening. Dat moet beter vindt Eigen Huis.

De energienota is voor veel consumenten onduidelijk. Niet alleen staat de hoeveelheid afgenomen gas en Electra op de nota, maar ook posten zoals energiebelasting, opslag duurzame energie, regiotoeslag, correctiefactor, meterhuur of capaciteitstarief. Teveel posten die veel vragen oproepen. Uit onderzoek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) eerder dit jaar bleek dat 60 procent van de consumenten er geen touw aan vast kan knopen. Vervolgens kregen de energiebedrijven van de ACM tot 1 juli dit jaar om hun nota leesbaar, begrijpelijk te maken. De rekening moet nu zo zijn opgesteld dat consumenten hun nota kunnen controleren.
De Vereniging Eigen Huis (VEH) constateerde in een steekproef eerder dit jaar onder 200 leden dat energierekeningen nog veel fouten bevatten. Fouten in het nadeel van de klanten.
De VEH roept net als de ACM op om begrijpelijke nota’s te maken en gaat de energiemaatschappijen in de gaten houden. Een heldere energierekening met desnoods een verplichte indeling moet kunnen volgens de VEH.

Nico van Scheijndel

7 juli 2017

Comments are closed.

twitter.com/@proudtobesenior

proudtobesenior

Neem contact met ons op

Neem contact op

Copyright © Proud to be Senior. All rights reserved.