Proud to be Senior

Webshops opnieuw in de fout

november 22nd, 2016

Veel webshops houden zich wat betreft het terugbetalen van het aankoopbedrag en bezorgkosten na een retourzending nog steeds niet aan de wet. Onderzoek van de Consumentenbond biedt weinig hoop.

Ten opzichte van een jaar gelden is de situatie bij webshops nog net zo slecht. Stuur je een aankoop retour, dan moet de verkopende webshop het volledige aankoopbedrag en de bezorgkosten binnen veertien dagen terug storten op de rekening van de koper. Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat ruim een op de drie webwinkels (36 procent) bij minstens een van de drie bestellingen de bezorgkosten achter hield. De helft van die winkels deed dat zelfs bij alle drie de bestellingen. Ook kwamen veel winkels te laat of helemaal niet over de brug, of gaven zij een tegoedbon in plaats van geld terug.
De Consumentenbond plaatste voor haar onderzoek bij 200 webwinkels steeds drie bestellingen en stuurde de aankoop vervolgens retour. Door het slechte terugbetalen van het aankoopbedrag en/of de bezorgkosten worden consumenten in Nederland voor 12 miljoen gedupeerd.

Nico van Scheijndel

22 november 2016

Comments are closed.

twitter.com/@proudtobesenior

proudtobesenior

Neem contact met ons op

Neem contact op

Copyright © Proud to be Senior. All rights reserved.