Proud to be Senior

Ondanks beloofde verbeteringen scoort de Belastingtelefoon na onderzoek van de Consumentenbond eind november 2015 zelfs slechter dan een jaar eerder.

Mysteryshoppers van de Consumentenbond belden in november 2015 100 keer met de Belastingtelefoon met tien verschillende vragen. De resultaten zijn bedroevend, de Belastingtelefoon krijgt niet meer dan een 4, vorig jaar was dat nog een 4,6.
De directeur van de Belastingtelefoon stelde na het vorige onderzoek van de Consumentenbond, dat bij moeilijke vragen sneller zou worden doorverwezen naar een specialist. Dat gebeurde ook bij 60 procent van de gestelde vragen. Maar die doorverwijzing naar een tweede persoon leverde niet een beter antwoord op. De toezegging dat bij complexe vragen doorverwezen zou worden naar een extern specialist werd niet toegepast.
De Belastingtelefoon zei vorig jaar ook toe dat eenvoudige vragen beter op de site te vinden zouden zijn. Dat blijkt inderdaad het geval, maar de bellers werden slechts 4 keer op deze mogelijkheid gewezen.
De conclusie van de Consumentenbond is dat als je de Belastingtelefoon belt met een vraag de kans dat je het juiste antwoord krijgt nog steeds onvoldoende is. De Consumentenbond doet de suggestie om vragen schriftelijk voor te leggen aan een belastinginspecteur of aan een (geregistreerd) belastingadviseur, of om een van de belastinggidsen te raadplegen.

Nico van Scheijndel

23 februari 2016

Comments are closed.

twitter.com/@proudtobesenior

proudtobesenior

Neem contact met ons op

Neem contact op

Copyright © Proud to be Senior. All rights reserved.