Proud to be Senior

De ombudsman pensioenen heeft over 2010 minder klachten over pensioenfondsen en –verzekeraars ontvangen dan in 2009. De meeste klachten hebben als oorzaak teleurstelling over de hoogte van het pensioen of er juist niet voor in aanmerking komen.

Bij klachten over het pensioen klaag je eerst bij het betreffende pensioenfonds of de verzekeraar van het pensioen. Komt u er samen niet uit, dan is er de Ombudsman Pensioenen. Die bracht onlangs zijn jaarverslag 2009-2010 uit. Uit dit jaarverslag blijkt dat het aantal klachten over pensioenen afneemt. Nam de ombudsman P.J.C. Keizer in 2009 nog 750 klachten in behandeling, in 2010 war het er bijna 100 minder: 655 klachten.
Volgens de ombudsman zijn teleurstelling over de hoogte van pensioen en het niet in aanmerking komen voor pensioen zijn de meest voorkomende oorzaken van klachten over pensioenuitvoerders. Ook problemen rond premievrije pensioenopbouw bij arbeidsongeschiktheid, onzorgvuldige of soms onjuiste informatievoorziening en een te starre opstelling als niet aan de letter van voorwaarden of termijnen wordt voldaan, zorgen nog steeds regelmatig voor geschillen.
Het aantal klachten dat op zijn bordje komt te liggen is volgens de ombudsman laag omdat de klachtenafhandeling bij ze fondsen en verzekeraars steeds beter wordt.  Betere communicatie over wat te verwachten aan pensioen zoals met www.mijnpensioenoverzicht.nl helpt ook het aantal klachten te verminderen. Toch  nog klachten? Klaag eerst bij uw pensioenfonds, -verzekeraar, bereikt u daar niets, neem dan contact op met KIFID, www.kifid.nl of 070 333 8 999

Comments are closed.

twitter.com/@proudtobesenior

proudtobesenior

Neem contact met ons op

Neem contact op

Copyright © Proud to be Senior. All rights reserved.