Proud to be Senior

Retourpinnen nog vrijwel onbekend

november 10th, 2017

Het geld van een teruggebracht artikel via de betaalautomaat terug laten storten op je rekening: retourpinnen, is nog vrijwel onbekend.

Slechts 20 procent van de bevolking heeft ooit gebruik gemaakt van retourpinnen en 40 procent heeft er nog nooit van gehoord; de mogelijkheid om via een betaalautomaat geld terug te laten storten op je rekening. Breng je een artikel terug naar de winkel, dan kan de winkelier je geld teruggeven, maar ook steeds valer gebruik maken van de mogelijkheid om het geld direct, via de betaalautomaat, op je rekening terug te storten. De mogelijkheid is nog relatief onbekend. Mensen die gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid zijn er evenwel enthousiast over. Een en ander blijkt uit gegevens van de Stichting Bevorderen Efficiƫnt Betalen. De stichting is een verbond van winkeliers en banken.
Retourpinnen kan in 22 procent van de winkels in Nederland, vorig jaar was dat nog 12 procent. In september werd iets meer dan 250.000 keer retourgepind. Retourpinnen wordt vaak gebruikt bij elektronica- en kledingwinkels, maar ook bij supermarkt Lidl kunnen klanten via retourpinnen hun geld terugkrijgen.
De Rabobank was in april 2014 de eerste bank in Nederland die retourpinnen mogelijk maakte. Later dat jaar volgde de ING en ABN AMRO. Ook bij de kleinere banken is retourpinnen tegenwoordig mogelijk.

Nico van Scheijndel

10 november 2017

Comments are closed.

twitter.com/@proudtobesenior

proudtobesenior

Neem contact met ons op

Neem contact op

Copyright © Proud to be Senior. All rights reserved.