Proud to be Senior

Uitzendbureaus gaan zich inzetten om meer werkzoekende 50-plussers aan een nieuwe baan te helpen. Ze sluiten zich aan bij de campagne ‘Open voor 50-plus’ van het UWV.

In Nederland zijn relatief meer ouderen langdurig werkloos dan in andere Europese landen. Om de werkloosheid onder 50-plussers te bestrijden loopt al even de campagne ‘Open voor 50-plus’ van het UWV. In de campagne ‘Open voor 50-plus’ beloven werkgevers meer oudere werkzoekenden uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek.
De uitzendbureaus gaan zich nu ook meer inzetten voor de werkzoekende 50-plussers. De uitzendkoepels ABU en NBBU roepen hun leden op om meer aandacht te hebben voor oudere werkzoekenden. De bedoeling is dat wanneer een werkgever vraagt geschikte kandidaten voor een vacature aan te leveren, hij tenminste één profiel van een 50-plusser krijgt.
“We moeten deze ervaren en meestal zeer gemotiveerde mensen niet afschrijven”, zegt Marcio Bastian van uitzendkoepel NBBU. “Uitzendbureaus zijn als geen ander in staat om opdrachtgevers te overtuigen van de toegevoegde waarde van 50-plussers.”
De uitzendbureaus hebben zelf ook belang bij het aan het werk krijgen van oudere werkzoekenden. Voor iedere 50-plusser die ze aan het werk helpen krijgen ze een premie die kan oplopen tot € 1500.

Nico van Scheijndel

9 mei 2016

Comments are closed.

twitter.com/@proudtobesenior

proudtobesenior

Neem contact met ons op

Neem contact op

Copyright © Proud to be Senior. All rights reserved.