Proud to be Senior

De Nationale Ombudsman buigt zich over de vele klachten die zij ontvangt over het verdwijnen van de blauwe envelop. Deze overweegt een onderzoek te starten.

 

De Nationale Ombudsman ontving al 300 klachten van bezorgde burgers die zich beklagen over de verdergaande digitalisering van de Belasting dienst en het verdwijnen van de blauwe envelop. Al die klachten worden momenteel onderzocht om te bezien welke actie nodig is. Een woordvoerder van de Ombudsman wil niet op het onderzoek vooruitlopen, maar stelt wel dat de overheid voor iedere burger toegankelijk moet zijn.

Niet alleen de Nationale Ombudsman ontving veel klachten, ook het meldpunt van de drie grote ouderenbonden ontving al 700 klachten. Volgens Rob Vos van ouderenorganisatie Unie KBO zijn er zorgen over mensen die digitaal niet goed onderlegd zijn en daarom steeds verder achterop raken. “Er moet een vangnet blijven voor deze mensen.”

De Nationale Ombudsman tikte eerder overheidsinstanties zoals gemeenten  op de vingers die alleen nog maar per e-mail bereikbaar waren. Die overheidsinstanties moeten een alternatief bieden. Alleen e-mail is niet voldoende. Later deze week beslist de Nationale Ombudsman of er een onderzoek gaat komen.

Nico van Scheijndel

Bron: de Telegraaf

 

23 november 2015

Comments are closed.

twitter.com/@proudtobesenior

proudtobesenior

Neem contact met ons op

Neem contact op

Copyright © Proud to be Senior. All rights reserved.