Proud to be Senior

Volgens de Ouderen Ombudsman is voor veel ouderen informatie niet of slecht te vinden op internet, informatie die voor hen belangrijk is of gewoon noodzakelijk.

 

Informatie over allerlei regelingen, belastingzaken of voor het indienen van klachten is steeds vaker alleen of voornamelijk op internet te vinden, maar daar niet eenvoudig op te sporen. Dat constateren de medewerkers van de Ouderen Ombudsman. Vooral de sites van overheden of daaraan verbonden organisaties maken zich daar schuldig aan. Zo zouden klachtenformulieren van overheidsinstellingen moeilijk vindbaar zijn en is informatie bij de loketten voor de Wet maatschappelijke Ondersteuning (WMO) soms niet toegankelijk. Een ander probleem is dat reageren naar woningbouwverenigingen of banken steeds vaker alleen nog maar digitaal kan.

Binnen de gemeenten zijn er grote verschillen. Om informatie toch voor iedereen toegankelijk te houden en te krijgen gaat de Ouderen Ombudsman zelf een digitale kennisbank opzetten waarin informatie voor ouderen verzameld wordt zodat die toch snel vindbaar is.

 

Nico van Scheijndel

12 maart 2013

Comments are closed.

twitter.com/@proudtobesenior

proudtobesenior

Neem contact met ons op

Neem contact op

Copyright © Proud to be Senior. All rights reserved.