Proud to be Senior

Ombudsman voor ouderen

juni 28th, 2012

Het Nationaal Ouderfonds is gisteren een nieuwe dienst begonnen: de ombudsman voor ouderen. Je kunt er terecht voor de juiste regelgeving of instantie. De ombudsman houdt bij de vinger aan de pols en onderneemt zo nodig actie.

 

Gisteren is door het Nationaal Ouderenfonds de ombudsman voor ouderen in het leven geroepen. De OuderenOmbudsman is er speciaal en alleen voor ouderen en hun familie/mantelzorgers. Om hen te informeren over regelgeving en instanties, om klachten aan te horen en er wat mee te doen. Om de politiek duidelijk te maken welke de gevolgen zijn van veranderende wet- en regelgeving.

De OuderenOmbudsman moet de zelfredzaamheid van ouderen bevorderen en ouderen en hun familie/mantelzorgers helpen de juiste instantie te vinden bij de zorgvraag. Klachten zijn ook van harte welkom bij de OuderenOmbudsman. Ouderen worden door het Nationaal Ouderenfonds dan ook aangemoedigd hun klachten te delen zodat de ombudsman in staat is om in de toekomst gerichte hulp te verschaffen aan al diegene die het nodig hebben.

De OuderenOmbudsman is doordeweeks bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur via telefoonnummer 0900 60 80 100 (5ct per minuut) of via ouderenombudsman@ouderefonds.nl

Nico van Scheijndel

28 juni 2012

Comments are closed.

twitter.com/@proudtobesenior

proudtobesenior

Neem contact met ons op

Neem contact op

Copyright © Proud to be Senior. All rights reserved.