Proud to be Senior

Consuwijzer, nu nog handiger

augustus 9th, 2011

De site voor consumentenrecht www.consuwijzer.nl gaat haar dienstverlening verbeteren zodat bezoekers nog beter hun gelijk kunnen krijgen. Gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen. Website Consuwijzer weet dat als geen ander. Het eerste half jaar van 2011 bezochten al bijna een miljoen mensen de site met consumentenrecht informatie en zijn de voorbeeldbrieven 250.000 keer gedownload. Aantallen die vergelijkbaar zijn met vorig jaar. Toch gaat de site haar dienstverlening nog verder verbeteren met extra checklists en voorbeelden van geslaagde acties van consumenten. De partijen achter de site, de Consumentenautoriteit, de OPTA en de NMa hebben ook belang bij meldingen van bezoekers. In het eerste half jaar ontvingen ze ongeveer 44.000 vragen en meldingen. Die meldingen hebben achter de schermen effect. Zo legde de Consumentenautoriteit en de NMa boetes op aan energiebedrijven vanwege misleidende reclame, beboette de OPTA bedrijven voor het overtreden van de telemarketingregels en zijn drie bedrijven beboet vanwege misleidende verkoopdemonstraties tijdens busreisjes. De meeste meldingen die Consuwijzer ontving betreffen telecombedrijven, energiebedrijven en winkels voor elektronica en witgoed. De meeste vragen gaan over het beƫindigen van overeenkomsten, het niet tijdig leveren van producten en diensten en over energietarieven. Met de extra dienstverlening wil Consuwijzer de burger nog meer van dienst zijn. Het blijft echter een schriftelijke dienst, voor menselijk contact kunt u bij de Plustelefoon terecht (0900 2040718)

Comments are closed.

twitter.com/@proudtobesenior

proudtobesenior

Neem contact met ons op

Neem contact op

Copyright © Proud to be Senior. All rights reserved.