Proud to be Senior

De omzet van internetwinkels blijft groeien. Vorig jaar gaven we met elkaar in Nederland meer dan 20 miljard uit aan online aankopen.

Webwinkels verkochten vorig jaar voor 20,16 miljard euro in Nederland, dat is bijna een kwart meer dan in 2015. In stenen winkels werd juist 1 procent minder uitgegeven. Dat er voor meer geld online aankopen zijn gedaan, blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor. In dit rapport zijn de resultaten samengevat van een onderzoek door onderzoeksbureau GfK samen met PostNL in opdracht van Thuiswinkel.org.
Opvallend is dat we vooral veel schoenen online kopen, in 2016 voor 926 miljoen euro. Dat bedrag betreft alleen de schoenen die ook daadwerkelijk gekocht zijn. Retour gezonden paren tellen niet mee. Het Centraal Bureau voor de Statistiek meldde gisteren, dat verkoop van schoenen via stenen winkels juist terugloopt sinds 2011.
Dat het de online winkels goed gaat, blijkt ook uit de cijfers van Bol.com en Coolblue. De eerste zet al 1 miljard om, de tweede verwacht dit jaar door de 1 miljard grens heen te breken.
Bijkomend voordeel van de populariteit van online aankopen is dat de prijzen dalen. “Nederlanders zoeken en vinden voor merkartikelen steeds vaker online koopjes”, aldus Gino Thuij van GfK.

Nico van Scheijndel

3 maart 2017

Comments are closed.

twitter.com/@proudtobesenior

proudtobesenior

Neem contact met ons op

Neem contact op

Copyright © Proud to be Senior. All rights reserved.