Proud to be Senior

Huismerk steeds goedkoper

juli 8th, 2015

De huismerken in de supermarkten worden steeds goedkoper ten opzichte van de A-merken, zo blijkt uit onderzoek van De Consumentenbond.

 

De goedkoopste supermarkten blijven Lidl en Aldi, bij deze supermarkten zijn de prijzen gemiddeld 22 tot 24 procent goedkoper dan in andere supermarkten. De Spar-supermarkten blijken het duurst in het onderzoek van De Consumentenbond.

Naast onderzoek naar wie de goedkoopste is deed De Consumentenbond onderzoek naar het verschil in prijs tussen de A-merken en de huismerken van de supermarkten. Dat verschil wordt steeds groter. Was het verschil in prijs vorig jaar nog 24 procent, dit jaar is dat prijsverschil gestegen naar 31 procent. Het huismerk is daarmee een belangrijk middel in de strijd geworden tegen de supermarktketens Lidl en Aldi.

Opvallende afwezige in het onderzoek zijn de aanbiedingen. Juist door de aanbiedingen wordt het boodschappen doen goedkoper. En al blijkt bijvoorbeeld Albert Hein net als de Plus, 2 procent duurder dan gemiddeld, AH is wel kampioen aanbiedingen en heeft vaker producten in de bonus.

Uit het onderzoek blijkt ook dat consumenten steeds vaker twee supermarkten hebben, een (de goedkoopste) voor de dagelijkse boodschappen en een duurdere voor de boodschappen die bij de eerste niet te koop zijn. De Consumentenbond bezocht op drie verschillende momenten 18 verschillende supermarktketens.

Nico van Scheijndel

8 juli 2015

Comments are closed.

twitter.com/@proudtobesenior

proudtobesenior

Neem contact met ons op

Neem contact op

Copyright © Proud to be Senior. All rights reserved.