Proud to be Senior

Het Europees Hof van Justitie heeft gisteren bevestigd dat er bij een vertraging van drie uur of meer de luchtvaartmaatschappij een vergoeding aan de passagiers moet betalen. Een vergoeding die kan oplopen tot 600 euro.

 

Omdat luchtvaartmaatschappijen alles aangrijpen om de vergoeding bij vertraging van een vlucht niet te hoeven te betalen heeft de Europees Hof van Justitie gisteren een belangrijke uitspraak gedaan. Is een vlucht vertraagd dan moet de luchtvaartmaatschappij een vergoeding van € 250 tot € 600 betalen. Hoe hoog de vergoeding is, is afhankelijk van de lengte van de geplande vlucht. Alleen bij uitzonderlijke omstandigheden waar de luchtvaartmaatschappij geen invloed op heeft zoals het weer of stakingen hoeven zij geen vergoeding te betalen. Technische defecten behoren nadrukkelijk niet tot de bijzondere omstandigheden volgens het Europees Hof. Is door een technisch defect de vertraging drie uur of meer, dan moet ook dan een vergoeding betaald worden.

De betaling van een vergoeding staat naast het aanbieden van verzorging zoals drank, maaltijd of logies. Het aanbieden daarvan is ook afhankelijk van de lengte van de geplande vlucht, maar hoe korter de vlucht, hoe eerder recht op verzorging. Meer over uw rechten als passagier van een luchtvaartmaatschappij vindt u op de site van www.consuwijzer.nl

 

Nico van Scheijndel

24 oktober 2012

Comments are closed.

twitter.com/@proudtobesenior

proudtobesenior

Neem contact met ons op

Neem contact op

Copyright © Proud to be Senior. All rights reserved.