Proud to be Senior

Japan is een van de meest vergrijsde samenlevingen, om de ouderen in de winkel te behagen en behouden is een scala aan subtiele maatregelen genomen die in Nederland ook wel zouden kunnen werken.

Een 50-plusser op zijn leeftijd aanspreken heeft wat de marketing van een product betreft vaak een averecht effect. In Nederland, maar zeker ook in Japan waar nu al meer dan een vijfde deel van de bevolking ouder is dan 65 jaar, zoeken winkels naar andere manieren om de gunst van de oudere klant te winnen. Zo heeft het Japanse warenhuis Keio meer stoelen in de winkel staan om uit te rusten, zijn de prijzen net wat groter aangegeven, zijn veel verkopers ouder en zijn op de supermarktafdeling traditionele Japanse producten te koop en toch lijkt de winkel een gewone winkel. En dat is maar goed ook, want wanneer we lucht krijgen van speciale aandacht voor ons omdat we iets niet meer of niet meer zo goed zouden kunnen zijn we hier not amused en in japen net zo min.

Comments are closed.

twitter.com/@proudtobesenior

proudtobesenior

Neem contact met ons op

Neem contact op

Copyright © Proud to be Senior. All rights reserved.